Okula Gitmeyi Reddeden Çocuklarda
Önde Gelen Özellikler
- Öncelikle aşırı bir kaygı özellikle anneden ayrılma korkusu ve uyum sorunu.
- Okula gitme gerçeğiyle karşı karşıya kalınca
aşırı ölçüde korkma, öfke nöbetleri, uyku sorunları veya kendini iyi hissetmeme
yakınmaları dahil, çok ciddi duygusal rahatsızlık veya depresif belirtiler
sergilemesi.
- Beti benzi atma, solgunlaşma, soluk almada
düzensizlikler, titreme ve kasların gerilmesi, karın ağrısı, baş ağrısı gibi
rahatsızlıklardan yakınma.
- Ağlamaklı olma, sözlü mazeretler ve karşı çıkmalar,
direnme tepkileri.
- Toplumsal beceri yetersizlikleri, akranlarla
etkileşim güçlükleri, yalnızlık ve akranlarından ayrı kalma-soyutlanma korkusu.
- Öğretmeni tarafından cezalandırılma korkusu.
- Arkadaşları tarafından cezalandırılma korkusu.
Araştırmalar göstermiştir ki,
okula gitmeyi reddetmeye neden olan, kesinlikle gidilen yerden, ortamdan
hoşlanmamak değildir. Asıl sorun okula gitme sürecinin yarattığı katlanılmaz
boyuttaki kaygıdır.
Okul korkusunun gelişiminde ve sürmesinde
pek çok belirleyici faktör rol oynamaktadır.
- Doğuştan gelen aşırı duyarlılık,
incinebilirlik duygusal tepkisellik
- Mizaç özellikleri itibariyle
çekingen, utangaç, ürkek olma
- Evde veya okulda yaşanan tetikleyici
bir olay.
BAŞARILI BİR MÜDAHALENİN
BAŞLICA ÖLÇÜTÜ, ÇOCUĞUN YENİDEN OKULA GERİ DÖNMESİDİR…